Levering en verzending

BE INFORMED

AFHALEN OF LEVEREN

Bespaar op verzendkosten door je pakje af te halen te Moorsel bij Aalst.

Woon je in de buurt van Aalst? Dan kan je je bestelling afhalen bij voorkeur tijdens de openingsuren of na afspraak op volgend adres : Ravenakkerstraat 23, 9310 Moorsel (onderste bel van onze kangoeroewoning!)

Voor de levering van onze pakjes in België doen wij beroep op Bpost.

Bestellingen met leveradres in België kunnen op drie manieren geleverd worden:

  • op je thuis- of werkadres
  • In een afhaalpunt (postkantoor, postpunt of kariboo!-spot)
  • In een Cubee pakjesautomaat (beschikbaar in je buurt, 24u/24 beschikbaar, 7d/7)

Vermeld bij de opmerkingen bij het afrekenen jouw voorkeur indien het niet jouw thuis- of werkadres betreft.

Zie hieronder meer over de verschillende 'leveringswijzen'.

Verzendingen naar Nederland kunnen geleverd worden op je thuis- of werkadres of in een afhaalpunt en dit zal gebeuren via Mondial Relay. Verzendingen naar Frankrijk kunnen geleverd worden in een afhaalpunt en dit zal gebeuren via Mondial Relay.

Gratis verzending in België, Nederland en Frankrijk vanaf 150 euro.

Bij bestellingen onder dit bedrag worden volgende verzendingskosten aangerekend:

• brievenbusdoos België € 2,95 (non prior, niet traceerbaar)

• Pakket België: € 5,70 (traceerbaar)

• Pakket Nederland en Frankrijk: € 7 (traceerbaar)

Van zodra er behang bij de bestelling zit, wordt de totale verzendkost  € 9,50 (zowel voor België als voor Nederland en Frankrijk). Om logistieke redenen is het mogelijk dat de levering van interieuritems afzonderlijk van de rest van je bestelling gebeurt.

Het systeem bepaalt voor jou de juiste verzendingskost, afhankelijk van welke artikels en welk leveringsadres je kiest.

Wie in België een pakje moet ontvangen, kan het opvolgen met de online tool Track & Trace van Bpost. Die geeft de status van het pakje in real time weer. Van zodra het pakje bij ons vertrekt , ontvang je normaliter via Bpost een verzendbevestiging per mail met daarin een track & trace code die je kan ingeven op track & trace bpost voor het opvolgen van je pakje. Opgelet: bij een verzending via brievenbusdoos kan er geen track & trace gebeuren. 

Maak het jezelf nog makkelijker en download de gratis app ‘My bpost’ , de meest complete track & trace app voor je smartphone. Ook pakjes van PostNL, DHL en andere bezorgers kan je hierin volgen.

Klanten uit Nederland en Frankrijk kunnen hun pakket traceren via de track & trace van Mondial Relay.

Indien u niet over het nummer beschikt kunt u bij Ender & May nadere informatie opvragen, maar normaliter ontvangt u dit op het moment dat Ender & May het pakje inlevert in het Mondial Relay afhaalpunt (via mail of sms).

LEVERTERMIJNEN

Iedereen wil zijn aangekochte artikelen snel ontvangen, we begrijpen dit. Vergeet echter niet dat we vooral producten op maat leveren!

vanaf het moment dat het pakje bij ons de deur uitgaat, is de normale verzendtijd: 

België: 1 - 2 werkdagen

Nederland: 1-4 werkdagen

Frankrijk: 1-5 werkdagen

Gelieve er rekening mee te houden dat Ender & May uit duurzaamheidsoverwegingen met een minimum aan stock werkt en tevens producten ‘on demand’ maakt (wij starten pas met de productie vanaf het moment van de bestelling). Hierdoor kan het wat langer duren voordat een product bij ons de deur uitgaat, maar wij doen er alles aan om deze periode zo kort mogelijk te houden. Wanneer dit langer dan 10 werkdagen zou duren, dan zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.

Leveringswijzen

We stellen alles in het werk om het pakketje zo goed en makkelijk mogelijk in ontvangst te kunnen nemen. We gaan standaard uit van een levering op een adres. Wil je het toch anders ? Vermeldt dit dan bij de opmerkingen tijdens het afrekenen.

Altijd makkelijk als je vaak thuis bent op werkdagen! Ben je toch afwezig als het pakje wordt geleverd? Geen probleem, in België laat de postbode in de brievenbus een afwezigheidsbericht achter. Je kan het pakje dan binnen de 14 dagen (dag van levering niet meegerekend) ophalen in het postkantoor of postpunt vermeld op het bericht.

Voor verzendingen naar Nederland zal de klantendienst van Mondial Relay contact opnemen met de klant, om een leveringsdatum af te spreken. Bent u alsnog afwezig op het moment van levering, dan kan er via de klantendienst van het verzendbedrijf een nieuwe datum afgesproken worden.

Mondial Relay levert in Frankrijk niet op werk- of thuisadres, enkel in een afhaalpunt. 

Haal in België het pakje af wanneer het jou uitkomt. Dat kan vaak ook ’s avonds of in het weekend afhankelijk van de openingsuren van het afhaalpunt. Het pakje blijft 14 dagen beschikbaar in het afhaalpunt.

Mondial Relay kan in Nederland ook leveren in een afhaalpunt. Voor Frankrijk is dit bij Mondial Relay zelfs de enige optie. 

Haal in België het pakje af wanneer het jou uitkomt. Er staan pakjesautomaten bij drukke knooppunten, in stations en winkelcentra. Je kan rekenen op uitgebreide openingsuren, tot 24/7, zowel voor ontvangen als retourneren. Het pakje blijft 5 dagen beschikbaar in de pakjesautomaten. Je krijgt een sms of e-mail van Bpost als het pakje beschikbaar is in de pakjesautomaat. Je krijgt ook nog een herinnering na 2 dagen en vervolgens na 4 dagen.

Levering in pakjesautomaat is enkel mogelijk indien het pakje niet groter is dan 42 x 31 x 58 cm en niet meer dan 30 kg weegt.

Helaas niet mogelijk voor verzendingen naar Nederland of Frankrijk.

Retour en Ruilen

Niet tevreden over een product? Kan gebeuren.

Als klant hebt u het wettelijk recht om uw aankoop zonder opgave van redenen terug te zenden binnen 14 kalenderdagen na ontvangst (herroepingsrecht of retourrecht). 

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop je je aankoop fysiek in bezit hebt gekregen. Stuur een e-mail naar info@enderandmay.be met een ondubbelzinnige verklaring over jouw beslissing om de overeenkomst te ontbinden. 

Dit kan ook evt. per post , maar de verzending van de mededeling betreffende de uitvoering van het ontbindingsrecht dient steeds verzonden te zijn voordat de herroepingstermijn is verstreken. Je kan hiertoe ook onderstaand invulformulier gebruiken. Stuur daarna pas je aankoop terug. 

Tip: pak je retourpakket in op dezelfde manier als hoe je het ontving, zo bespaar je kosten. De directe kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de klant. Terugbrengen of wisselen van items te Ravenakkerstraat 23, 9310 Moorsel is uiteraard

volledig gratis. 

Download Formulier

Voorwaarden voor retourneren van artikelen:

  • Het teruggebrachte of in te wisselen artikel mag niet gebruikt of beschadigd zijn
  • Artikelen zijn voorzien van aangehechte labels en stickers en in originele verpakking
  • Op maat gemaakte artikelen kunnen niet geretourneerd worden, bijvoorbeeld artikelen met persoonlijke bedrukking
  • Artikel is vergezeld van factuur of aankoopbewijs

Elke waardevermindering van het geretourneerde artikel, kan aanleiding geven tot een eis tot schadevergoeding vanwege Ender & May, als deze het gevolg is van het gebruik van goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de kenmerken, de aard en de werking van de goederen vast te stellen. De schadevergoeding kan nooit groter zijn dan het bedrag dat je als klant betaald hebt voor je aankoop.

Indien aan alle voorwaarden is voldaan zullen de geretourneerde items volledig worden terugbetaald incl. de verzendingskosten, en dit binnen de 14 dagen na ontvangst van de schriftelijke aanvraag tot ontbinding.

De terugbetaling zal gebeuren met het betaalmiddel waarmee de aankoop is gebeurd. Enkel wanneer de klant hiermee akkoord gaat of wanneer de klant zelf met een tegoedbon heeft betaald mag de terugbetaling gebeuren met een tegoedbon.

Ender & May verbindt er zich toe steeds een kwaliteitscontrole uit te voeren vooraleer de producten te verzenden.

Nieuwsbrief

Word je graag op de hoogte gehouden?