Levering en verzending

BE INFORMED

AFHALEN OF LEVEREN

Afhalen is sinds kort om logistieke redenen niet meer mogelijk, maar hé, we verzenden jouw pakje gewoon gratis naar je toe, binnen Europa!*

Afhalen is sinds kort om logistieke redenen niet meer mogelijk, maar hé, we verzenden jouw pakje gewoon gratis naar je toe! Pakjes gaan rechtstreeks van de productiehal in Europa naar jouw thuis- of werkadres! 

Voor een aantal kleine uitzonderingen op de gratis levering zie ‘leveringskost’ hieronder.

Wij leveren sinds kort gratis in gans Europa! Voor een aantal kleine uitzonderingen op de gratis levering zie ‘leveringskost’ hieronder.

Belangrijk: zorg er steeds voor dat het adres correct en volledig wordt ingegeven! 

We kiezen de meest geschikte en betrouwbare vervoerder voor je verzending, waarbij we rekening houden met de gekozen artikels en het afleveradres. Op de trackingspagina van de bestelling kan je zien welke specifieke vervoerder het pakket levert.

Al onze artikels worden geproduceerd in Europa en rechtstreeks vanuit de productiehal naar jou verzonden. Afhankelijk van de plaats van productie is het mogelijk dat jouw bestelling wordt opgedeeld in deelleveringen.

Wij leveren sinds kort gratis in gans Europa! *

(*) Kleine uitzonderingen zijn leveringen aan Noorwegen, Zwitserland, Liechtenstein en IJsland waar afhankelijk van de gekozen items een kleine transportkost zal worden aangerekend. Deze kost wordt onmiddellijk zichtbaar bij het afrekenen bij ingave van het adres en varieert (per item!) tussen 4,84 euro en 6,05 euro.

Dat kan via de trackingspagina van de bestelling, waartoe je de link ontvangt na verwerking van je bestelling via onze webshop.

LEVERTERMIJNEN

Iedereen wil zijn aangekochte artikelen snel ontvangen, we begrijpen dit. Vergeet echter niet dat we pas produceren nadat jij je bestelling hebt geplaatst!

Alle bestellingen worden ‘on demand’ gemaakt, d.w.z. dat ze pas in productie gaan nadat jij ze bestelt hebt. Dit is een keuze die Ender & May maakt vanuit duurzaamheidsoverweging. Hierdoor kan de levering iets langer duren dan we vandaag de dag gewoon zijn.

 

De gemiddelde verwerkingstijd van een bestelling bedraagt 2-5 werkdagen voor alle productietechnieken. 

 

Na de verwerking/productie wordt het pakje verzonden, waarbij rekening moet gehouden worden met volgende verzendtijden*:

 

Albanië: 7-13 werkdagen

Andorra: 3-4 werkdagen

België: 4-6 werkdagen

Bosnië en Herzegovina: 8-14 werkdagen

Bulgarije: 6-10 werkdagen

Cyprus: 5-15 werkdagen

Denemarken: 4-7 werkdagen

Duitsland: 4-7 werkdagen

Estland: 2-4 werkdagen

Finland: 5-8 werkdagen

Frankrijk: 2-4 werkdagen

Griekenland: 10-20 werkdagen

Hongarije: 7-12 werkdagen

Ijsland: 7-9 werkdagen

Italië: 5-12 werkdagen

Kroatië: 5-10 werkdagen

Letland: 2-6 werkdagen

Liechtenstein: 5-7 werkdagen

Litouwen: 2-6 werkdagen

Luxemburg: 5-15 werkdagen

Malta: 4-6 werkdagen

Monaco: 5-7 werkdagen

Montenegro: 10-25 werkdagen

Nederland: 3-5 werkdagen

Noorwegen: 8-12 werkdagen

Oekraïne: 6-15 werkdagen

Oostenrijk: 4-7 werkdagen

Polen: 3-6 werkdagen

Portugal: 3-6 werkdagen

Republiek Noord-Macedonië: 6-7 werkdagen

Republiek van Moldavië: 8-11 werkdagen

Roemenië: 7-9 werkdagen

San Marino: 7-12 werkdagen

Servië: 8-10 werkdagen

Slovenië: 7-12 werkdagen

Slowakije: 5-10 werkdagen

Spanje: 2-5 werkdagen

Tsjechië: 6-15 werkdagen

Vaticaanstad: 10-25 werkdagen

Verenigd Koninkrijk: 2-4 werkdagen

Zweden: 6-15 werkdagen

Zwitserland: 6-10 werkdagen

 

*De verzendtijden zijn schattingen, geen garanties. De schattingen bevatten niet de tijd die nodig is om je producten te maken (=verwerkingstijd, zie hierboven).

Leveringswijzen

We stellen alles in het werk om het pakketje zo goed en makkelijk mogelijk in ontvangst te kunnen nemen. We gaan uit van een levering op een adres.

Volg de levering van je bestelling op je werk- of thuisadres via de trackingpagina die je ontvangt na verwerking van je bestelling.

Retour en Ruilen

Niet tevreden over een product? Kan gebeuren.

Als klant hebt u het wettelijk recht om uw aankoop zonder opgave van redenen terug te zenden binnen 14 kalenderdagen na ontvangst (herroepingsrecht of retourrecht). 

Om alles vlot te laten verlopen is het heel belangrijk dat je eerst telefonisch contact met ons opneemt via +32(0)477 599 297, wat de reden ook is van je ontevredenheid. Krijg je ons niet meteen te pakken? Stuur dan zeker eerst een mailtje en we contacteren je binnen 24h terug.

Opgelet: stuur het pakje sowieso nooit zomaar terug naar de afzender want dan stuur je het naar de productiehal vanwaar het rechtstreeks naar jou werd verstuurd en dat is niet altijd de bedoeling. Laat ons jou hierin begeleiden!

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop je je aankoop fysiek in bezit hebt gekregen. Stuur een e-mail naar info@enderandmay.be met een ondubbelzinnige verklaring over jouw beslissing om de overeenkomst te ontbinden. 

Dit kan ook evt. per post , maar de verzending van de mededeling betreffende de uitvoering van het ontbindingsrecht dient steeds verzonden te zijn voordat de herroepingstermijn is verstreken. Je kan hiertoe ook onderstaand invulformulier gebruiken. Stuur daarna pas je aankoop terug. 

Tip: pak je retourpakket in op dezelfde manier als hoe je het ontving, zo bespaar je kosten. De directe kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de klant. Terugbrengen of wisselen van items te Ravenakkerstraat 23, 9310 Moorsel is uiteraard

volledig gratis. 

Download Formulier

Voorwaarden voor retourneren van artikelen:

  • Het teruggebrachte of in te wisselen artikel mag niet gebruikt of beschadigd zijn
  • Artikelen zijn voorzien van aangehechte labels en stickers en in originele verpakking
  • Op maat gemaakte artikelen kunnen niet geretourneerd worden, bijvoorbeeld artikelen met persoonlijke bedrukking
  • Artikel is vergezeld van factuur of aankoopbewijs

Elke waardevermindering van het geretourneerde artikel, kan aanleiding geven tot een eis tot schadevergoeding vanwege Ender & May, als deze het gevolg is van het gebruik van goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de kenmerken, de aard en de werking van de goederen vast te stellen. De schadevergoeding kan nooit groter zijn dan het bedrag dat je als klant betaald hebt voor je aankoop.

Indien aan alle voorwaarden is voldaan zullen de geretourneerde items volledig worden terugbetaald incl. de verzendingskosten, en dit binnen de 14 dagen na ontvangst van de schriftelijke aanvraag tot ontbinding.

De terugbetaling zal gebeuren met het betaalmiddel waarmee de aankoop is gebeurd. Enkel wanneer de klant hiermee akkoord gaat of wanneer de klant zelf met een tegoedbon heeft betaald mag de terugbetaling gebeuren met een tegoedbon.

In de productiehal wordt steeds een kwaliteitscontrole uitgevoerd vooraleer de producten verzonden worden.

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief Word je graag op de hoogte gehouden?