FAQ

BE INFORMED

ARTIKELS

We beantwoorden je vraag met veel plezier!

Stel je vraag:

  • via de chat, dat is de snelste manier!
  • Telefonisch op +32(0)477 599 297
  • via mail : info@enderandmay.be

Ender and May heeft geen fysieke winkel, enkel shop-in-shop verkooppunten (enkel in België). De lijst van verkooppunten vind je hier.

Opgelet: veel van onze producten zijn enkel online te koop via onze webshop. In de shop-in-shop verkooppunten vind je veelal andere illustratie artikels, die je dan weer niet online kan aankopen. 

Wat betreft onze online items wordt wel de mogelijkheid geboden om ze te passen of om ze te bekijken, om artikels terug te brengen of om te ruilen en dit bij voorkeur tijdens de openingsuren op volgend adres : Ravenakkerstraat 23, 9310 Moorsel, België (onderste bel van onze kangoeroewoning!) of indien dit niet past, na afspraak.

Opgelet: Wij vragen wel om altijd vooraf even contact op te nemen om te vermijden dat je je voor niets verplaatst.

Is Moorsel te ver voor jou? Bij elk artikel is steeds een maattabel voorzien en een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving. Heb je toch nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren.

MATEN

We raden aan om steeds gebruik te maken van de maathulp die bij elk artikel wordt toegevoegd. Gebruik een goed zittend kledingstuk uit je eigen kleerkast als referentie. Heb je toch nog vragen of wil je toch even de maten zien, neem dan zeker contact op!

Bij voorkeur tijdens de openingsuren op volgend adres : Ravenakkerstraat 23, 9310 Moorsel,België (onderste bel van onze kangoeroewoning!) of indien dit niet past, na afspraak. Je kan ons contacteren op +32(0)477 599 297. Indien je een bepaalde maat wil passen neem dan zeker eerst contact op zodat we kunnen kijken of de juiste maat beschikbaar is.

Wij hopen uiteraard dat de maathulp jou goed op weg helpt. Alle artikels worden immers speciaal voor jou geproduceerd. Het kan uiteraard altijd dat er eens iets misloopt. We raden je aan om dan eerst contact met ons op te nemen via +32 (0)477 599 297 of via e-mail info@enderandmay.be. Dan kunnen we samen kijken wat we kunnen doen. Sowieso wordt het artikel niet teruggenomen door de productiehal vanwaar het artikel naar jou werd verstuurd. De wissel moet sowieso rechtstreeks met Ender and May geregeld worden. 

BESTELLING

Van zodra je je bestelling hebt doorgestuurd, krijg je een bevestigingsmail met daarin een gedetailleerd overzicht van je bestelling.

In die mail vind je ook informatie terug over:

  • Het bestelnummer
  • De betaling: het totaal bedrag van alle artikelen samen, de eventuele verzendkosten en het totale bedrag van deze 2 samen.
  •  Klantenkorting: hier kan je je verworven klantenkorting van het winkelmandje bekijken.
  • De betaalmethode: manier waarop jij gekozen hebt om te betalen 
  • Jouw gegevens 
  • Verzendmethode

Gelieve in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Wij kunnen dit nog aanpassen zolang je order in ‘verwerking’ is, daarna kan dit helaas niet meer. In sommige gevallen kan het lokale postbedrijf de bestelling alsnog bezorgen, afhankelijk van de fout in het adres van de ontvanger. 

 

Als de zending niet kan worden bezorgd, wordt deze teruggestuurd naar de betreffende productiehal, vanwaar de bestelling rechtsreeks verzonden werd. Nadien kan het correcte adres door ons doorgegeven worden en kan het pakket binnen 4 weken opnieuw verzonden worden. De kosten voor de terugzending naar de productiehal en het opnieuw verzenden vanuit de productiehal zijn dan voor rekening van de klant.

KADOBON

Via de webshop kan je ook (een) kadobon(nen) bestellen. Er zijn kadobons ter waarde van 5, 10, 15 en 20 euro of een veelvoud daarvan. Elke waarde (5, 10 , 15 of 20 euro) zal als een afzonderlijke kadobon aangeleverd worden. Bestel je bijvoorbeeld 2 x waarde 10 euro dan zal je twee kadobonnen van elk 10 euro ontvangen.

Kadobonnen worden digitaal bezorgd op het doorgegeven e-mailadres. Je ontvangt dan een digitale illustratie met daarop de bedragen en overeenstemmende codes. 

Enkel voor kadobonnen besteld vanuit België of Nederland kan gratis een papieren versie bezorgd worden mits vermelding hiervan bij de opmerkingen (tijdens het afrekenen).

Bij voorkeur vermeld je bij het afrekenen bij de opmerkingen dat je een groter bedrag dan 20 euro op de kadobon wil. 

 

Vergat je dit te melden? Geen probleem, neem zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op via +32(0)477 59 92 97 en we spreken af hoe je het bestelde bedrag aan kadobonnen graag ontvangt.

 

Hou er wel rekening mee dat een kadobon in één keer moet verzilverd worden. Hoe graag we dat ook zouden willen, om technische redenen kan er niet gewerkt worden met restwaarden die dan bij een volgende bestelling nog eens kunnen worden toegepast. Er kan ook slechts één couponcode per bestelling ingegeven worden.

 

Kreeg je afzonderlijke bonnen cadeau, maar wil je het totale bedrag toch liefst in 1 keer spenderen? Niets is onoverkomelijk natuurlijk, neem even contact en we lossen dit op voor jou

Een kadobon kan je enkel inruilen via de webshop en is inwisselbaar tijdens het afrekenen.

 

De kadobon blijft één jaar geldig.

 

Gebruik kadobon online:

  • Op elke bon kan je een code vinden. Je geeft de couponcode van de kadobon die je wil gebruiken in in het daarvoor voorziene veld in het winkelmandje en klikt op ‘kortingsbon toepassen’ en het bedrag van de kadobon wordt van het totaal te betalen bedrag getrokken. 
  • Je bent (om technische redenen) verplicht het volledige bedrag van de kadobon in een keer op te doen. 
  • per bestelling kan er (technisch gezien) slechts één couponcode ingegeven worden (Kreeg je afzonderlijke bonnen cadeau, maar wil je het totale bedrag toch liefst in 1 keer spenderen? Niets is onoverkomelijk natuurlijk, neem even contact en we lossen dit op voor jou!)

Yes! Sinds kort kan je bij ons terecht met je 'cadeaubon Aalst'! Contacteer ons even telefonisch op +32(0)477 599 297 en we bezorgen jou een couponcode die je perfect kan gebruiken bij het afrekenen in onze webshop. Je kiest zelf het bedrag. Hou je graag nog een deel van je 'cadeaubon Aalst' over voor een andere lokale handelaar, dat kan dus perfect!

Jazeker! Bij het uitchecken kies je gewoon als betaalmethode 'Sodexo Cadeau Pass' en je wordt vanzelf naar het Sodexo platform geleid voor de betaling van jouw items. Blijft er nog een saldo over? Dan kan je simpelweg verder afrekenen met de andere betaalmethodes die we aanbieden! Opgelet: Sodexo Cadeau Pass is niet hetzelfde als Sodexo Eco Pass!

BETALINGEN EN FACTURATIE

Is je betaling via Paypal mislukt? Check dan eerst even of het geld van je bankrekening is gegaan of niet. 

Is het geld wel van je bankrekening afgegaan maar heb je nog geen bevestiging per e-mail ontvangen? Neem dan contact op met ons, we helpen je graag verder!

- Telefonisch op +32(0)477599297

- Via mail info@enderandmay.be

Ben je zelfstandige en beschik je over een btw-nummer? Dan kan je, als je dat wil, een factuur vragen.

Vraag je factuur bij het online afrekenen.

 

Bestel je als particulier of als bedrijf van buiten België? Dan krijg je zowieso een factuur toegestuurd.

 

Je krijgt de factuur zo snel mogelijk naar je mailadres toegestuurd.

VERZENDING

Kleine uitzonderingen op onze ‘gratis levering binnen Europa’ zijn leveringen aan Noorwegen, Zwitserland, Liechtenstein en IJsland waar afhankelijk van de gekozen items een kleine transportkost zal worden aangerekend. Deze kost wordt onmiddellijk zichtbaar bij het afrekenen bij ingave van het adres en varieert (per item!) tussen 4,84 euro en 6,05 euro.

LEVERINGEN

nee, geen zorgen, dat is perfect mogelijk! Ender and May heeft niet de intentie om een tweede bol.com te worden. 

Alle bestellingen worden ‘on demand’ gemaakt, d.w.z. dat ze pas in productie gaan nadat jij ze bestelt hebt. Dit is een keuze die Ender and May maakt vanuit duurzaamheidsoverweging. Hierdoor kan de levering iets langer duren dan we vandaag de dag gewoon zijn.

Voor verwerkings- en levertermijnen per land van bestemming kan je hier terecht.

In dat geval neem je best telefonisch contact op met Ender and May, liefst vooraleer je bestelt. Of stel je vraag gewoon online via de chatbox!

Neen, zeker niet. Om logistieke redenen is het mogelijk dat bepaalde items afzonderlijk worden verstuurd en aldus vroeger of later aankomen dan de rest van jouw bestelling. Via de trackingspagina van je bestelling, waartoe je de link ontvangt na verwerking van je bestelling via onze webshop, kan je alle leveringen van thuis uit opvolgen!

Als je een beschadigd product ontvangt, stuur dan zo snel mogelijk een foto van het beschadigde artikel naar info@enderandmay.be. Houd er rekening mee dat het volledige item zichtbaar moet zijn op de foto. Wij kijken ernaar en nemen contact met je op over de vervolgstappen.

Opgelet: gelieve alle claims i.v.m. beschadigde leveringen ten laatste twee kalenderdagen na leveringsdatum aan ons door te geven!

Als de verwachte levertijd van je bestelling is verstreken, kun je het volgende doen:

  • Wacht nog iets langer. Helaas kunnen verzendingen vertraging oplopen om redenen die we niet kunnen voorspellen. We begrijpen dat het vervelend is als je zending later arriveert, maar onthoud dat onze verwachte levertijd een schatting is, geen garantie.
  • Neem contact op met de vervoerder. Je kunt rechtstreeks contact opnemen met de vervoerder om informatie over je zending te vragen.
  • Neem contact op met ons. Breng ons op de hoogte van je vertraagde zending, dan controleren wij de laatste updates over de levering en bekijken wij waar het probleem zit.

Opgelet: contacteer ons in elk geval ten laatste 3 weken na de verwachte leverdatum, voor wat betreft pakketen die zijn kwijtgeraakt tijdens het transport. Indien dit het geval zou zijn verzenden we je bestelling opnieuw zonder kosten voor jou. Houd er rekening mee dat we een bestelling niet opnieuw kunnen verzenden als deze volgens de trackinggegevens is ‘geleverd’. In dat geval zal je contact moeten opnemen met de vervoerder.

Neem zo snel mogelijk contact met ons op +32 (0)477 599 297 of via mail info@enderandmay.be en dit ten laatste 2 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling. Mogelijks vragen wij om enkele foto’s te bezorgen zodat we kunnen bekijken wat het probleem precies is. Wanneer de fout bij de producent ligt, zullen de kosten voor de aanpassing of nieuwe levering uiteraard voor onze rekening zijn.

De vervolgstappen bekijken we graag samen met jou!

RETOURNEREN

Wij hopen uiteraard dat je de maathulp gebruikt en de beschrijving van onze artikels goed leest om wissels en teruggaves zoveel mogelijk te beperken. Alles wordt immers ‘on demand’ geproduceerd. Er kan natuurlijk altijd iets mislopen. Het is aangeraden om altijd eerst contact met ons op te nemen om nodeloze verplaatsingen te vermijden. Onze stock is immers heel beperkt. Je kan ons contacteren op +32(0)477 599 297 of via mail info@enderandmay.be. 

 

Je kan bij ons terecht bij voorkeur tijdens de openingsuren of na afspraak op volgend adres : Ravenakkerstraat 23, 9310 Moorsel, België (onderste bel van onze kangoeroewoning!)

Wij raden aan om altijd eerst contact op te nemen met ons op +32 (0)477 599 297 of via mail info@enderandmay.be , zodat wij samen de vervolgstappen kunnen bespreken.

 

Meld problemen ook altijd zo snel als mogelijk!

ONDERHOUDSVOORSCHRIFTEN

Was je kledij binnenstebuiten, op lage temperatuur (max. 30°C), bij voorkeur met ecovriendelijke wasproducten. Gebruik geen wasverzachters en strijk niet rechtstreeks op de prints. Laat je kledij drogen aan een waslijn en niet in de droogkast.

 

Elk item is ook steeds voorzien van wasvoorschriften.

VRAGEN OF OPMERKINGEN

Gelieve ons te contacteren via de chatbox, telefonisch op +32(0)477599297 of via mail info@enderandmay.be. Wij voegen met plezier jouw vraag toe aan deze FAQ, zodat wij jullie in de toekomst nog beter kunnen bijstaan.

Nieuwsbrief

Word je graag op de hoogte gehouden?